Hello Halloween

2 november 2014 - Glendale, Arizona, Verenigde Staten

31 oktober was het zover, mijn enige echte helloweeeeen. Ik keek best naar deze dag uit en vroeg me eigenlijk af waarom wij geen halloween vieren? Ik bedoel.. halloween komt oorspronkelijk vanuit Ierland en volgens mij wonen wij er dichter bij dan die Amerikanen.

School was die dag best normaal, een paar mensen in kostuum en in de lunch was er een DJ op het plein. Toen ik thuis kwam was het tijd om mijn kostuum aan te doen. Ik was Alice van "Alice in Wonderland". En ik moest Reagan's make-up doen. Super schattig!

Om 7 uur begint het donker te worden en begint het trick or treating van halloween, te vergelijken met Sint Maarten. Mensen zitten voor hun garage en de kinderen lopen langs en roepen "trick or treat!" en dan krijgen ze snoep. Ik zelf liep mee met de kinderen maar hoefde geen snoep. Snoep valt namelijk best tegen in America en ik ben niet meer zo'n snoep-eter. (En ik ga nu naar de sportschool en dat moet natuurlijk niet voor niks zijn. Ja, applaus voor dat. Ik ga naar de sportschool.)

Om 7:40 ging ik naar de football game. Dat was namelijk de laatste football game van dit schooljaar. En we hebben gewonnen! Dat betekend dat we door zijn naar de play-offs. De beste schoolteams van Arizona moeten dan tegen elkaar m te bepalen wie de kampioen is.

Daarna lekker naar huis gegaan en mijn bed in gekropen omdat iedereen al sliep. Maar zeker een leuke halloween gehad!

1. Annette hopman:
    4 november 2014
    Hoi eef. Ben het met je eens. Jammer dat we geen halloween vieren. Er zijn wel veel dingen te koop maar dat wordt volgens mij alleen voor griezelfeesten gebruikt. Ik zou zeggen zet een actie op hier als je terug bent. Ik doe mee. Ben helemaal voor. Leuke toevoeging aan sint maarten!
  2. Ina Bos:
    4 november 2014
    Halloween, ja zou leuk zijn om het hier te vieren, alhoewel het hier al steeds vaker plaatst vindt, maar dan meer in de trant van feestjes. Halloween is eigenlijk een samenraapsel van carnaval, Allerheiligen Allerzielen en St. Maarten, dus deels doen we het wel. Wat maak jij toch veel leuke mooie dingen mee meid en dan straks ook nog naar Disneyworld, het kan niet op. Plaats je ook nog een paar leuke foto's?
    Succes met het aanmoedigen van je football team. Liefs mama xx