update

10 september 2014 - Glendale, Arizona, Verenigde Staten

hey allemaal,

Weer eens tijd voor een update! Als je vrienden bent met mij op facebook heb je vast allerlei foto's en berichtjes voorbij zien komen. De afgelopen tijd heb ik weer ontzettend veel gedaan.

Zo ben ik bijvoorbeeld naar mijn eerste football game gegaan van school. Ontzettend leuk is dat. Ik ging naar de football game van mijn buurjongen Matt. Hij speelt in het JV team, junior varsity. Dat is het een na hoogste team. Het was een uit wedstrijd en ik ging erheen met Tony, hij natuurlijk alle regels uitleggen. Helaas hadden we verloren maar het was wel ontzettend leuk om naar te kijken! De dag erna ben ik naar de wedstrijd van het varisty team geweest. Dat is een groot spektakel. Er komen veel studenten en er zijn cheerleaders en er is een band. Er waren foodtrucks en onze eigen snackbar, waar ik voornamelijk geholpen heb die dag. En we wonnen! :)

Dat weekend ben ik op zondag om 6uur opgestaan en zijn Jeff en ik en wat vrienden wezen hiken in de bergen. Het begon erg leuk maar eindigde wat onverwachts. We waren met zijn vijven en al gauw nam eentje de leiding want wij gingen niet zo snel. Helaas kende hij het gebied niet goed en raakte hij verdwaald. Daar kwamen wij achter toen we weer bij de auto aankwamen en hij er niet was. Gelukkig had hij bereik en konden we bellen. Zo wisten we waar hij was en probeerden we hem te bereiken met de auto. Na ongeveer 3 uur zoeken met de stijgende temperatuur had hij toch maar besloten om hulp te bellen. Al gauw kwam er een helikopter die hem redde. Dat maak je niet elke dag mee.

Die maandag was het Labor Day, geen idee wat het inhoud. Mijn hostparents wisten het ook niet. Maar ach, het enigste wat je moet weten is dat je die dag vrij bent. En we lekker konden BBQ'en.

Ook ben ik voor het eerst gaan rollerskaten! Met van die 4 wielen niet achter elkaar maar twee bij twee. Was even wennen maar had het aardig onder de knie. Enigste probleempje was dat ik niet wist hoe ik moet remmen... OEPS. Maar was wel heel leuk.

Ondertussen gaat het erg goed op school en heb het ook zeker naar mijn zin! Ik heb al een aantal leuke vrienden gemaakt en zit nu in 3 clubs. Zo zit ik in de international club (daar leer je over andere landen en culturen), art club en best buddies (hier krijg je je eigen buddy, dit zijn gehandicapte of kinderen met bijv. autisme. Hier doe je dan ongeveer 8 uur per maand leuke dingen mee).

Ook in mijn gezin gaat het nogsteeds super!

Write to you soon!

1. Els Leuning:
    11 september 2014
    Klinkt allemaal heel leuk Eva! Zo heb je toch in een hele korte tijd een heel ander leven, wat een ervaring!
  2. Ina Bos:
    11 september 2014
    He meissie, leuk dat je weer iets geschreven hebt. Dat van de hike had je nog niet verteld, spannend en niet geheel zonder gevaar.
    Wat ik vooral heel super van je vind is dat je lid bent geworden van de buddy club. Dat zouden ze in Nederland moeten doen. Goed hoor. Van wie ben jij buddy?
    Je maakt veel en vooral andere dingen mee, daar kunnen de meeste mensen alleen maar van dromen. Het is je gegund, ben trots op je!
    Liefs mam xx
  3. Ina Bos:
    11 september 2014
    P.s. Labor day, is de dag van de arbeiders. Niet te verwarren met onze dag van de arbeid op 1 mei. Onofficieel wordt dan ook het einde van de zomer gevierd. Weer wat geleerd.
  4. Eva:
    11 september 2014
    de buddies zijn nog niet gekozen dus dat weet ik nog niet. ja ik weet dat labor day dag van de arbeid is maar we weten niet waar het vandaan komt
  5. Bert:
    11 september 2014
    Leuk verhaal over de hike met Jeff. Spannend. Maar hoe kan je nou zo verdwalen? Het lijkt wel een oerwoud.
    In Nederland is ook een buddy systeem. Ik weet zo even niet hoe het heet, kom ik wel weer op.
    Liefs, daddy