Eerste schooldag

12 augustus 2014 - Glendale, Arizona, Verenigde Staten

Gisteren was de eerste schooldag. Gelukkig was ik niet nerveus of bang, ik had er juist enorm veel zin in. Ik wou namelijk wel even vrienden maken. De school heeft 9 verschillende gebouwen, van die 9 gebouwen zitten sommige weer aan elkaar vast. Opzich best lastig om dat uit te vogelen... Eerste klas was Amerikaanse geschiedenis. Dat was gelukkig in het gebouw vlak bij mij en dus snel gevonden. Opzich niet echt een heel boeiende klas op de eerste dag. Wel een leuke, grappige leraar gelukkig.

Tweede klas was tekenen. Dat was een leuke eerste klas, direct wat vrienden gemaakt, gelijk gevraagd of ze straks samen wou lunchen haha, dan hoefde ik tenminste niet alleen te eten. De derde les was een beetje een herhaalde introductie van de tweede klas omdat ik die in hetzelfde lokaal heb van dezelfde lerares. Fotografie.

De vierde les is zeker mijn favoriete klas van de dag. Namelijk StuGo, oftewel Student Government. StuGo zorgt voor de school spirit. Ontzettend enthousiaste mensen zijn dat, ik was de deur nog niet in of ik werd al geroepen en geknuffeld. En ik was gelijk iemands favoriet.

Vijfde 'klas' is lunch, het meisje waar ik mee had afgesproken kon ik niet vinden dus ben ik maar bij de StuGo mensen gaan eten.

Zesde was Wiskunde, mijn minst favoriete klas van de dag, De leraar is streng en ik snap geen bal van wat ze willen, alles is zo onduidelijk. Al is de wiskunde zelf echt klas 3 niveau voor ons (als het niet minder is).

Klas zes was Engels. Soms een beetje lastig om bij te houden maar opzich is het te doen. De lerares is super en heel grappig.

Na school moest ik naar het 2e gebouw om te verzamelen voor 'swim try-outs'. Deze duurt 9 dagen lang. Daarna weet ik of ik het team heb gehaald of niet. Ik hoop het wel echt, al is mijn conditie momenteel bagger omdat ik de laatste tijd niet zoveel heb gezwommen, en zeker niet wedstrijdzwemmen. Mijn tijd op de 50m borstcrowl was ong 31sec. Opzich helemaal niet super slecht.

Kortom, school is zo slecht nog niet.

Speak to you soon x

1. Els Leuning:
    13 augustus 2014
    Leuk om te lezen en vooral hoe je direct het amerikaanse systeem al overneemt: first class / eerste uur. Voordat je het weet denk je ook al in het amerikaans! Succes met alles.
  2. Ina Bos:
    13 augustus 2014
    Zo te lezen gaat het best goed op school. Gelijk al geknuffeld worden, niet slecht. Ben heel benieuwd hoe het je verder verloopt op school. Het begin klinkt in ieder geval posititief.
    Good luck girl, jij komt er wel! Liefs mama xx
  3. Marjolein mori:
    14 augustus 2014
    Spannend hoor het nieuwe leven op school. Heel anders vegeleken met Nederland. Maar het klinkt ook goed. Veel plezier en kijk uit naar je volgende verhaal!
    Groetjes Marjolein.
  4. Annette hopman:
    15 augustus 2014
    Hoi eva. Leuk hoor om je zo te volgen. Prachtig hoe je je schooldag beschrijft. Het is vast geweldig leuk!!! Keep us posted!!